Persbericht Amigoe over kunstmarkt Stichting Equine

20 november, 2014Stichting Equine organiseerde afgelopen donderdagavond met het project ‘Bai Dilanti’ een open avond voor donateurs, ouders van de jongeren, zusterprojecten, en andere
geïnteresseerden. Het evenement vond plaats bij Landhuis Klein Kwartier van de Curaçao Lions
Club, waar de stichting gebruik mag maken van een gebouw met omringend terrein.

Stichting Equine ondersteunt met het project ‘Bai dilanti’ (Ga vooruit) kwetsbare jongens en meiden in
de leeftijd van twaalf tot achttien jaar in hun ontwikkeling. Zowel op sociaal emotioneel gebied alsook bij hun schoolloopbaan worden zij geholpen opdat zij later zo veel mogelijk economisch zelfstandig door het leven kunnen gaan. Naast huiswerkbegeleiding volgen de jongeren verschillende vakken zoals tekenen en schilderen, muziek, drama, koken en voedingslessen, houtbewerking, sociale vaardigheidstraining en paardentherapie.
Met het project wordt beoogd dat jongeren niet meer vroegtijdig de school verlaten. Er wordt hen een ontwikkelingsperspectief geboden zodat zij persoonlijke doelen leren stellen en beter bestand zijn tegen de gevaren en verleidingen die zij op straat tegenkomen.

Voorafgaand aan hun vergadering waren de leden van de Curaçao Lions Club aanwezig en kregen aldus een indruk van waar de jongeren mee bezig zijn en welke resultaten het oplevert.
De jongeren hebben laten zien wat ze geleerd en gedaan hebben. Ze hebben onder andere het volkslied ten gehore gebracht en optredens verzorgd met zang en muziek onder leiding van Richard Doest en Konky Halmeijer. Ook werden goocheltrucs uitgevoerd en werkstukken tentoongesteld en verkocht. Dit alles onder het genot van een drankje en een hapje.